Weekend - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Marleen Kentrop - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Marleen Kentrop - WaarBenJij.nu

Weekend

Door: Marleen Kentrop

Blijf op de hoogte en volg Marleen

03 Februari 2013 | Hongarije, Boedapest

Vandaag is het alweer zondag, wat gaat de tijd toch snel.

Vrijdag avond zijn we op stap geweest hier in Boedapest. Janine korfbalt hier in Boedapest en heeft daar Hongaren leren kennen die ons uitnodigde mee te gaan stappen. We zijn eerst naar een kroegje gegaan waar we Polika hebben gedronken. Een shotje Hongaarse vodka. Dit was heel sterk en niet echt lekker. Daarna kregen we een ander Hongaars drankje. Wijn gemixt met soda. Het proefde een beetje naar limonade. Na het eerste kroegje zijn we naar een discotheek geweest iets verderop in de stad. De discotheken zijn hier heel klein, vaak in de kelder en er zijn heel veel mensen op 1m2. Maar het was wel heel gezellig! We waren lekker laat thuis en hebben zaterdag goed uitgeslapen.

Zaterdag hebben we niet zo veel gedaan. We zijn alleen de deur uitgeweest om boodschappen te doen. We hebben wat filmpjes gekeken in ons appartement en op uitzending gemist programma's terug gekeken.

Zondag (vandaag) het sneeuwt buiten. We hebben lekker uitgeslapen en zijn vandaag niet veel van plan. Omdat het buiten erg koud is blijven we een dagje binnen. Boekje lezen, filmpje kijken, skypen, face timen, spelletjes doen op de tabblad en koken. Met andere woorden lekker relaxt!

Morgen moeten we voor het eerst naar school. We hebben kennismakingsgesprek en krijgen als het goed is ons rooster. Ik hoop dat we ook een studentenkaart krijgen, zodat we een ovkaart kunnen kopen. Ik ben benieuwd hoe het morgen zal lopen...

  • 03 Februari 2013 - 16:33

    Tineke:

    Hier regent het vandaag. Wel relaxt dat je uitzending gemist terug kan kijken! Zo blijf je nog een beetje bij. Wij zijn vandaag naar Hoog Catharijne geweest in Utrecht. Met de trein. Ik heb wat nieuwe kleding gescoord voor de lente. Het was onwijs druk in Utrecht. Nu lekker thuis met een glaasje wijn. Ik hoop datje morgen een studentenkaart kan scoren. Zo meteen gaan we wel even facetimen.
    Dikke kus Tineke en Henk.

  • 03 Februari 2013 - 19:34

    Anneke Smal:

    Ha Marleen,

    Fijn meis dat je het naar je zin hebt, je bent al lekker wezen stappen las ik, wi vinden het leuk om jouw verslagen te lezen.
    Hier was het vandaag maar slecht weer en best fris.
    Hoe lang blijf je weg? en wat ga je allemaal doen.
    Vanuit het Maarssenbroekse wensen wij jou een hele fijne tijd toe.
    Tot schrijfsziens
    Peter en Anneke Smal

  • 03 Februari 2013 - 21:50

    Marleen Kentrop:

    Hoi Peter en Anneke,

    Ik ben voor mijn studie 4 maanden in Boedapest. Ik ga hier studeren. Leuk om te weten dat zoveel mensen mijn blog lezen. Dank jullie wel!

    Groetjes, Marleen :)

  • 04 Februari 2013 - 16:11

    Marjon:

    Dus vandaag ben je echt begonnen, spannend!
    Een hele leuke tijd en houd de sneeuw maar lekker daar.
    Groetjes Marjon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Deze blog heb ik aangemaakt om jullie op de hoogte te houden van mijn verblijf in Boedapest - Hongarije. Ik ga hier heen voor mijn studie en blijf 4 maanden in Boedapest.

Actief sinds 24 Jan. 2013
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 15120

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2013 - 15 Augustus 2013

Zomervakantie

12 Juli 2013 - 21 Juli 2013

Zomervakantie

30 Januari 2013 - 20 Mei 2013

Boedapest

Landen bezocht: