zere voeten - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Marleen Kentrop - WaarBenJij.nu zere voeten - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Marleen Kentrop - WaarBenJij.nu

zere voeten

Door: Marleen Kentrop

Blijf op de hoogte en volg Marleen

01 Februari 2013 | Hongarije, Boedapest

Na een heerlijk ontbijt....vandaag heel veel gedaan, gezien en gelopen.

De dag begon met een domper. We wilde een studentenkaart kopen voor het openbaarvervoer. Helaas kon dat niet omdat we nog geen Hongaarse studenten kaart hebben. Een dagticket was nogal prijzig vergeleken met de studentenprijs, dus hebben we besloten tot maandag zoveel mogelijk lopend te doen.

Als eerste zijn we naar Vaci Utca geweest, het winkel gedeelte van Boedapest. Daar heb ik 2 shirts en een jurkje gescoord en hebben we heerlijk gegeten.

Daarna zijn we doorgelopen naar de beroemde 'Kettingbrug'. Deze viel me erg tegen, het was inderdaad een lange brug... Maar echt mooi.... mwoh.

Het was de bedoeling dat we naar het Nationaal Opera gebouw gingen, maar onderweg kwamen we de Sint Stefanus-Basiliek tegen. Hier zijn we nog even naar binnen geweest. Mijn mond viel open, WAUW, prachtig!!! (Zie foto's) Een enorme basiliek, overal goud, echt prachtig!

Ten slotte... Gisteravond hebben we kaartjes geboekt bij het Nationaal Hongaarse Dansgezelschap en die konden we vandaag ophalen. Dit hebben we gedaan in het Nationaal Opera gebouw van Hongarije. Dit gebouw staat in de PC Hooftstraat van Boedapest... overal winkels van Guess, Prada, Nespresso, noem maar op en het staat er!

Nadat we de kaartjes hadden bemachtigd zijn we terug naar Raday utca gelopen. Inmiddels ben ik weer lekker thuis, voetjes op tafel, kopje thee en relax!

Misschien vanavond nog even een kroegje opzoeken??? Wie weet...

  • 01 Februari 2013 - 19:31

    Tineke:

    Leuke dag gehad zo te lezen! We hebben zo genoeg te zien. Ga jij het maar vast ontdekken dan zorgen wij dat we goede wandelschoenen bij ons hebben.
    Groetjes, Tineke

  • 02 Februari 2013 - 09:44

    Rita Jackie En Fay:

    He Marleen, wat leuk om op deze manier jouw belevenissen te kunnen volgen. Mooie foto's vooral van de Basiliek zagen er prachtig uit. Er valt daar dus heel wat moois te zien. Jullie hebben er wel flink de vaart in zitten als ik dat zo lees ....... af en toe even rustig zitten met de beentjes omhoog is idd denk best een goed idee.
    Veel plezier, we blijven je blog volgen.
    Dikke kussen van Jackie, Fay en Rita



  • 02 Februari 2013 - 12:15

    Tinievan Soest:

    Hoi Marleen

    Ik ga vanmiddag op de thee. bij je moeder.
    wat een ontdekkingen allemaal. maar samen sta je sterk.

    Liefs oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Deze blog heb ik aangemaakt om jullie op de hoogte te houden van mijn verblijf in Boedapest - Hongarije. Ik ga hier heen voor mijn studie en blijf 4 maanden in Boedapest.

Actief sinds 24 Jan. 2013
Verslag gelezen: 614
Totaal aantal bezoekers 15120

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2013 - 15 Augustus 2013

Zomervakantie

12 Juli 2013 - 21 Juli 2013

Zomervakantie

30 Januari 2013 - 20 Mei 2013

Boedapest

Landen bezocht: