Week verslag - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Marleen Kentrop - WaarBenJij.nu Week verslag - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Marleen Kentrop - WaarBenJij.nu

Week verslag

Door: Marleen Kentrop

Blijf op de hoogte en volg Marleen

18 Februari 2013 | Hongarije, Boedapest

Zo dat waren weer een paar daagjes… Tijd om mijn blog weer bij te werken. Daarom is de blog wat langer dan anders ;) Oh ja de foto’s staan er ook weer bij!

Dinsdag (12-2) hebben we onze eerste echte les gehad. We hadden gymles in het Hongaars. Het was een theorie les, dus we begrepen er vrij weinig van. Er was maar liefst 1 meisje die een klein beetje Engels kon om ons wat te vertalen. ’s Avonds hadden we Speeddating met alle Erasmus studenten. In een kroegje gingen we aan lange tafels zitten. Elke 4 minuten moest je van gesprekspartner wisselen. Het was erg grappig. Ik heb met Oostenrijkse, Duitsers, Finnen, Hongaren, Roemeniers, Belgen en Nederlanders gesproken. We hebben 2 Nederlandse jongens en een meisje ontmoet. Was erg leuk om weer wat Nederlanders te zien.

Woensdag (13-2) hadden we een lange schooldag. We hadden als eerste Art. Daarbij moesten we een pot kleien. Mijn conclusie: Hongaren kunnen onwijs goed kleien en wij bakken er geen potten van. Haha, ons werk leek nergens op maar het was wel een leuke en gezellige les. Daarna hebben we onze docent van Media Informatic ontmoet. Hij heeft ons wat van de school laten zien, nog wat verteld over Boedapest en ons meegenomen naar de schoolkantine waar we geluncht hebben. (zie foto) We hebben Hongaars geluncht. Zoute rijst met kip en scherpe kaas. Lekker was anders, maar we hebben het geprobeerd! Na de lunch hadden we muziek les. Bij de muziekles hebben we in het Hongaars gezongen. We zijn erachter gekomen dat dit niet helemaal ons ding was, we hebben dit vak laten vallen. Tenslotte hadden we USA sivilations, een vak waarbij we meer over Amerika gaan leren. Was best interessant!

Donderdag (14-2) Valentijnsdag. De dag begonnen met Oriëntation Day op de Elte faculteit midden in het centrum. We kregen een presentatie over de Elte University en een welkomspakket. In het welkomspakket zaten kortingskaarten, plattegronden, ESN studentenkaart, Hongaarse Simkaart en flyers van kroegjes hier in de buurt. Janine heeft nog mee gedaan aan de hunting. Een soort speurtocht door Boedapest heen. Ik ben naar huis gegaan omdat ik van 18.00-19.00 ging dansen en daarna mijn ouders ophalen van het meeting point. Om 20.30 heb ik mijn ouders opgehaald. Heel leuk maar ook gek om bekenden hier in Boedapest te hebben. Ik heb mijn ouders meegenomen naar ons appartement. Daar heb ik een MEGA valentijnskaart gekregen met super veel namen. Van Brandweeer Wilnis, Brandweer Mijdrecht, Jeugdbrandweer, vrienden en vriendinnen. Echt super lief! Ik werd echt even helemaal gelukkig, leuk dat er zoveel mensen aan je denken! Na een kop koffie zijn mijn ouders op de bus gestapt naar hun hotel.

Vrijdag (15-2). Janine en ik hebben mijn ouders opgehaald bij hun hotel en hebben ze meegenomen naar het Nationaal Hongaars Museum. Janine en ik waren hier ook nog nooit geweest. Het is een museum wat gaat over de geschiedenis van Hongarije. Na het museum hebben we in ons appartementje geluncht waarna we de Gelertheuvel hebben beklommen. We hebben weer genoten van het uitzicht! Daarna zijn we naar het Markthuis geweest, lekker langs de kraampjes gesnuffeld en souvenirs gekocht voor thuis. Ten slotte de kroeg in gedoken en lekker een drankje gedaan.

Zaterdag (16-2). De dag begonnen thuis met een kopje koffie, waarna we met z’n drieën een dagje op stap gingen. We zijn begonnen in de Sint Sefanus Basiliek. Dit keer ben ik ook boven op de Basiliek geweest, prachtig uitzicht over de hele stad! (zie foto’s). Daarna zijn we naar badhuis szechenyi geweest. Lekker genoten van de baden en bubbels. ’s Avonds hebben we Janine opgehaald en zijn we uiteten geweest. De goulashsoep geprobeerd (conclusie: is gewoon afval/restjes soep, bleh!) en de Hongaarse lasagna.

Zondag (17-2). Vandaag zijn Janine en ik naar het hotel van paps en mams geweest. Er is daar een ruimte met 3 zwembaden, sauna’s en een sportruimte. Daar hebben we lekker gebruik van gemaakt! Tussen de middag geluncht in het hotel en daarna de stad in gegaan. We zijn naar WestEnd shoppingcentre geweest. Een enorm shoppingcentre met alle winkels die je maar kan bedenken! Heerlijk gewinkeld en ik heb zelf ook nog 2 shirts gescoord! ’s Avonds wat gegeten in ons appartementje en daarna weer terug gegaan naar het hotel van m’n ouders waar we weer een duik hebben genomen.

Vandaag (18-2) het wachten is op m’n ouders die straks hierheen komen voor een kop koffie. Daarna zetten we ze af op het ophaalpunt, want vandaag gaan ze weer naar huis. Vanmiddag hebben we 2 afspraken op school en vanavond weer dansen.
Wat gaat de tijd toch snel als je visite hebt! Super dat paps en mams de boodschappen hebben betaald in ruil voor onze sight seeing tour. De volgende bezoeker die op het programma staat is Freek (de vriend van Janine) die zaterdag komt.

Oh ja voor de mensen die benieuwd zijn, een hoop weekendjes Nederland op het programma!

Vliegtickets.
27 maart-2 april (hier hebben we vakantie dus komen een paar dagen naar NL)
12 april- 15 april (verjaardag mama 50)
18 april -22 april (verjaardag oma 75)
20 mei definitief terug naar NL

Tot de volgende blog!

  • 19 Februari 2013 - 17:31

    Tinie Van Soest:

    Hallo Marleen.

    Het hele verhaal gelezen Je data's dat je overkomt even uitgeprint en op ons prikbord gedaan

    Fijn dat je nog zo sportieve ouders hebt die overal aan mee kunnen doen Oma

  • 19 Februari 2013 - 21:52

    Tineke:

    Hoi Marleen,
    Leuk verslag!
    Toppie.
    Maar deze vakantie was ook echt top.
    Zo'n goede reisleidster krijgen we nooit meer!
    Een reisleidster die je ook af en toe een huk kan geven.
    Nogmaals bedankt!
    Tineke

  • 23 Februari 2013 - 17:25

    Marije:

    Hoi Marleen,

    Zo te zien weer lekker naar je zin. Haha je bent maar 2 dagen in boedapest en dan weer terug naar nl?
    Je bent straks meer hier dan daar ;-)
    Leuk om de verhalen te lezen en de foto's te zien.
    Mis je iedereen al een beetje?

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Deze blog heb ik aangemaakt om jullie op de hoogte te houden van mijn verblijf in Boedapest - Hongarije. Ik ga hier heen voor mijn studie en blijf 4 maanden in Boedapest.

Actief sinds 24 Jan. 2013
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 15074

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2013 - 15 Augustus 2013

Zomervakantie

12 Juli 2013 - 21 Juli 2013

Zomervakantie

30 Januari 2013 - 20 Mei 2013

Boedapest

Landen bezocht: