Oei al weer lang geleden! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Marleen Kentrop - WaarBenJij.nu Oei al weer lang geleden! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Marleen Kentrop - WaarBenJij.nu

Oei al weer lang geleden!

Blijf op de hoogte en volg Marleen

05 Maart 2013 | Hongarije, Boedapest

Oei al weer heel lang geleden dat ik heb geschreven! Beetje druk gehad de laatste tijd, dus dit gaat een lange blog worden van de afgelopen dagen, met uiteraard weer wat foto’s!

Ik was gebleven bij dinsdag 19 februari. Papa en mama zijn weer naar huis, dus het was weer rustig in huis. We zijn vandaag naar school gegaan en hebben ’s avonds lekker thuis doorgebracht.

Woensdag 20 februari. Niet zo veel bijzonders. Ook vandaag naar school geweest en lekker rustig aan gedaan.

Donderdag 21 februari. ’s Middags hadden we een afspraak met Martine (de stagebegeleidster van Boedapest). We hebben afspraken gemaakt over het stage lopen. Ze vertelde ons dat het een uurtje reizen was en we er veel mochten doen. Veel lessen geven en groepjes begeleiden. De eerste stagedag zou dinsdag 26 februari zijn. ’s Avonds heb ik weer heerlijk gedanst bij de Dance Crew van Boedapest.

Vrijdag 22 februari. Na heerlijk uitslapen vandaag hard aan mijn schoolwerk gewerkt. Essay’s geschreven, gelezen, opdrachten gemaakt en nog wat afleveringen van Flikken Maastricht terug gekeken op uitzending gemist.

Zaterdag 23 februari. Deze ochtend hadden we kaartjes gekocht voor een Ballet voorstelling. Het was aan de andere kant van de stad. In deze voorstelling werd een verhaal gedanst voor kinderen (waardoor het voor ons ook te begrijpen was, omdat het in het Hongaars was). Deze voorstelling was een mix van tapdance, volksdans en ballet. ’s Avonds kwam Freek, de vriend van Janine. Gezellig weer iemand in huis!

Zondag 24 februari. Vandaag heb ik lekker een lui dagje gehad. Ik heb het huis een beetje aan kant gemaakt. Freek en Janine zijn samen lekker op stap geweest.

Maandag 25 februari. Deze ochtend hadden we een presentatie van Vulnerability education. Enorm saai, we hadden moeite onze ogen open te houden. Gelukkig duurde de presentatie maar 2 en een half uur -_-. ’s Middags ben ik alleen naar de opening van de Hongaarse talencursus geweest. Janine ging samen met Freek naar het badhuis.

Dinsdag 26 februari. Freek is ’s ochtends vroeg weer naar huis vertrokken. Vanmiddag zijn we voor het eerst naar stage geweest. Het viel heel erg tegen. Na dik anderhalf uur reizen, mochten achterstallig nakijkwerk wegwerken, kasten opruimen en de bibliotheek opruimen. Niet wat we verwachtten van onze stage. Ook lag de school buiten de stad in een afgelegen gebied. We voelde ons er niet prettig bij om daar ’s avonds over straat te lopen.

Woensdag 27 februari. Vandaag hebben we een mail gestuurd naar onze stage met onze bevindingen. Voor een ander vak kregen we achteraf meer studiepunten dan aangegeven, daardoor konden we stoppen met stage. (Een grote zorg minder). ’s Middags zijn we naar school geweest en hebben we onze tickets geprint voor 1 maart. Een weekendje Nederland!!!

Donderdag 28 februari. Vandaag heb ik de hele dag aan mijn zorgminor gewerkt. Mijn minor moet ik maandag inleveren en aangezien ik een druk weekend voor de boeg heb, vandaag maar even knallen.

Vrijdag 1 maart. Vandaag was een spannende dag. Om Jordi te verrassen ben ik een weekendje naar Nederland gekomen. Om 12 uur ’s middags zijn Janine en ik vertrokken vanuit ons appartementje naar het ophaalpunt waarna we met het transfer busje naar de luchthaven werden gebracht. Om kwart over 3 gingen we de lucht in en om 10 over 5 waren we in het groene Nederland. Janine was ook naar Nederland om haar vriendje te verrassen dit weekend. We werden opgehaald door de ouders van Janine, die me thuis hebben afgezet. Daarna heb ik mijn spullen neergezet en ben ik doorgereden naar Jordi. Zijn ouders zaten al die tijd in het complot en Jordi was in shock dat ik voor zijn neus stond. Echt heel leuk!

Zaterdag 2 maart. ’s Ochtends lekker thuis geweest bij mijn ouders. Boekhouding bijgewerkt, wat dingetjes geregeld en voordat ik het wist was het al 14.00 uur. Ik heb geluncht met Jordi en Gillian bij de croissanterie en daarna lekker geshopt. ’s Avonds ben ik met Jor naar de bios geweest, ‘Verliefd op Ibiza’. We werden getrakteerd op drinken en popcorn door zijn ouders en hebben een hele leuke avond gehad!

Zondag 3 maart. Met z’n allen gezellig ontbeten met verse croissantjes een broodjes uit de oven. Om 11 uur bij oma op de koffie geweest en om 15 uur op de verjaardag van mijn buurmeisje Jackie geweest die alweer 7 is geworden. ’s Avonds zijn we lekker met z’n 4tjes uit eten geweest bij Rendez Vous.

Maandag 4 maart. Lekker uitgeslapen en rustig m’n tas gepakt. De vader van Jordi heeft me heel lief naar Eindhoven gebracht, waarna Janine en ik weer terug vlogen naar Boedapest. Om half 9 waren we weer lekker thuis in ons eigen appartementje.

Dinsdag 5 maart. Het is gek om weer in Boedapest te zijn, alles is weer zoals het was. Vandaag ook gewoon weer naar school geweest. Op school hadden we gymles waarbij we erg gelachen hebben. We hebben onze Hongaarse klasgenootjes Anamaria Koekkoek geleerd. Ook hebben we slingertikkertje gedaan, kruiwagentje rijden en nog veel meer dingen. En dat op de universiteit van Boedapest jaja! Daarna hadden we een wiskunde les over geometrie. Ook hier erg gelachen met onze maffe professor. (zie foto’s).

Nu ga ik weer snel verder want ik moet nog stofzuigen, een essay schrijven, reflectieverslag maken, een brief opstellen en flikken Maastricht terug kijken op uitzending gemist. Tot de volgende blog!

  • 05 Maart 2013 - 21:43

    Tineke:

    Wat gaat de tijd snel hè als het leuk is! Was echt een gezellig weekend! Tineke

  • 05 Maart 2013 - 23:13

    Anneke:

    Leuk verhaal Marleen. Wij hebben er zin in!

  • 06 Maart 2013 - 12:47

    Tinie Van Soest:

    Leuk Marleen.
    Ik heb het hele verhaal gelezen. Ben weer helemaal bij. Wij hebben met Volksdansen dit nummer op CD staan. Hongaarse dans genaamd: Mori sjeh Sabine. Is die bij jullie ergens bekend?

    Heel veel liefs van oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Deze blog heb ik aangemaakt om jullie op de hoogte te houden van mijn verblijf in Boedapest - Hongarije. Ik ga hier heen voor mijn studie en blijf 4 maanden in Boedapest.

Actief sinds 24 Jan. 2013
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 15120

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2013 - 15 Augustus 2013

Zomervakantie

12 Juli 2013 - 21 Juli 2013

Zomervakantie

30 Januari 2013 - 20 Mei 2013

Boedapest

Landen bezocht: