Bezoek - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Marleen Kentrop - WaarBenJij.nu Bezoek - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Marleen Kentrop - WaarBenJij.nu

Bezoek

Door: Marleen Kentrop

Blijf op de hoogte en volg Marleen

06 April 2013 | Hongarije, Boedapest

Bezoek.

We zijn alweer een paar dagen verder.

Woensdag middag ben ik weer op school geweest. Ik had USA les. Elke week moeten we een essay schrijven over een gedeelte van de USA. Iedere week lever ik dit braaf op tijd in en krijg hier nooit feedback of reactie op (ga er vanuit dat het goed is). Woensdag kregen ik en Janine de wind van voren en al mijn 6 essays terug. De bedoeling is dat ik deze aanstaande woensdag opnieuw inlever samen met mijn eindverslag. Mevrouw vraagt dus van mij op 7 essays in een week te schrijven! En als ik aan haar vraag wat er fout is aan mijn vorige essays zegt ze dat ik teveel feiten beschrijven en meer mijn mening erin moet verwerken.

Toen begreep ik het helemaal niet meer… In mijn essay moest ik beschrijven: hoe groot Amerika is, hoeveel inwoners Amerika heeft, Hoeveel staten enz… Volgens mij zijn dit alleen maar feiten…. Hoe kan ik hier nou mijn mening over geven!

Naja al met al… Ik begrijp niet wat ze van me wilt, maar ga de essays maar herschrijven en ik zie het woensdag wel…

Dit was dus even een domper voor de woensdag avond.

Donderdag ben ik met Olga en Marije op stap geweest. We zijn naar House of Terror geweest. Een museum over de tweede wereld oorlog en de revolutie in Hongarije. We hebben verschrikkelijke foto’s en filmpjes gezien. Ook zijn we in de cellen geweest en strafkamers. Kippenvel! En dan te realiseren dat deze mensen pas 20 jaar een democratie zijn…

Daarna zijn we naar de Sint Stefanusbasiliek geweest en hebben we een kopje warme witte chocolademelk gedronken bij de Coffee Company.

Vrijdag (gisteren) ben ik met Marije naar het winkelcentrum geweest. De bedoeling was om niks uit te geven (Marije had alleen een broek nodig)… Dat is niet helemaal gelukt haha. Ik heb een nieuwe portemonnee gekocht, horloge en ik heb mijn nagels laten doen bij een nagelstudio. Toch een hele leuke middag gehad!

’s Avonds heb ik pannenkoeken gebakken en daarna zijn we uit geweest.

Vandaag zijn Olga en Marije naar het badhuis en ben ik thuisgebleven. Toch nog even wat geld in mijn portemonnee houden aangezien ik de huur ook weer moet betalen binnenkort.

Morgen gaan Olga en Marije weer naar huis toe.

Deze paar dagen zal wel in het teken staan van essays schrijven en aan mijn portfolio werken voor school in Nederland. Druk druk druk….

  • 06 April 2013 - 16:07

    Tinie Van Soest:


    Ach Marleen. Wat een tegenvaller van je verslagen. Hopelijk is de Juf met je volgende verslagen beter te spreken.
    Anneke belde net op. Ze was zo blij. Ze had zo leuk gewinkeld met je moeder.
    En je Pa heeft een blauw oog hoorde ik.
    Ook dat kan gebeuren.
    Groetjes Oma en Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Deze blog heb ik aangemaakt om jullie op de hoogte te houden van mijn verblijf in Boedapest - Hongarije. Ik ga hier heen voor mijn studie en blijf 4 maanden in Boedapest.

Actief sinds 24 Jan. 2013
Verslag gelezen: 924
Totaal aantal bezoekers 15068

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2013 - 15 Augustus 2013

Zomervakantie

12 Juli 2013 - 21 Juli 2013

Zomervakantie

30 Januari 2013 - 20 Mei 2013

Boedapest

Landen bezocht: