Haast - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Marleen Kentrop - WaarBenJij.nu Haast - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Marleen Kentrop - WaarBenJij.nu

Haast

Door: Marleen Kentrop

Blijf op de hoogte en volg Marleen

31 Januari 2013 | Hongarije, Boedapest

30 januari ’13

Haast.

Haast haast haast, wat een gestress wat dat gisteren zeg. In de auto naar de luchthaven toe belde mijn reisgenootje Janine op. ‘Marleen ik sta in de file en denk dat ik het niet ga redden om optijd in Eindhoven te zijn!’ Wij zijn gelijk omgereden om de file te vermijden. Er leiden tenslotte meer wegen naar Rome. De tomtom stuurde ons via allerlei N-wegen naar Eindhoven toe.

Onderweg moesten we met een pontje de rivier over, een treinovergang, wegopbreking, allerlei vertragingen waardoor het voor mij ook spannend ging worden om op tijd te komen. Inmiddels had Janine gebeld dat ze weer kon rijden en bijna in Eindhoven was. Janine was ingecheckt en aangekomen op Eindhoven, maar vertelde ook dat je tot 17.00 uur je koffer in kon chekken. Oh nee!!! De tomtom zei dat we nog een kwartier moesten rijden en de aankomst tijd 17.07 zou zijn.

Paps iets aan de harde kant richting Einhoven gereden. Eenmaal daar vloog ik uit de auto, rende naar binnen naar de balie, maar helaas….. die was al gesloten. Ik naar het servicepunt waarna Jordi en Shanna met mn koffers achter me aan kwamen rennen. Gelukkig kon ik mn grote koffer om laten boeken naar extra bagage en kon die alsnog mee het vliegtuig in. Snel door de douane, waar Janine me op stond te wachten.

Ik kon gelijk doorlopen het vliegtuig in en heb mn ouders, Shanna en Jordi niet echt goed gedag kunnen zeggen, helaas. Gelukkig stonden ze vanaf het dek te zwaaien voordat ik de kist inging.

Na een relaxte vlucht (dat deed mijn bloeddruk weer goed) van een uur en 20 minuten kwam ik aan in het donkere Boedapest. Het is jammer dat je in het donker landt omdat je weinig ziet. Ons busje naar de stad reed ook goed door, door de lieve chauffeur zijn we bijna voor de deur van het appartement afgezet.

Eenmaal binnen in het appartement…. WAUW!!! Het lijkt echt alsof we in een Herenhuis zitten in Amsterdam. Hoge openslaande deuren, mega slaapkamer, mooie badkamer, keuken…. Alles erop en eraan en dat midden in de stad!

31 januari ’13

De eerste nacht in Boedapest heerlijk geslapen. Ontbijtje hadden we niet in huis, dus al snel omgekleed en een bakkertje opgezocht. Daarna wat door de stad gewandeld en boodschappen gedaan.

Mijn beeld van Boedapest is dat het een beetje op Amsterdam lijkt alleen dan iets ouderwetser. Gezellig, druk op straat, gierende sirenes, trams (in een wat oudere versie), mooie klassieke gebouwen…

Vanmiddag zijn de plannen om richting de Donau te wandelen en daar even te kijken. Ik hou jullie op de hoogte!

  • 31 Januari 2013 - 13:00

    Tineke:

    Ziet er gezellig uit Marleen.
    Je hebt het goed getroffen!!
    Kus. TIneke

  • 31 Januari 2013 - 14:18

    Tinievan Soest:

    Nou Marleen dat begon al angstig. maar je bent er veel succes.Je verslag gelezen

    oma van soest

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Deze blog heb ik aangemaakt om jullie op de hoogte te houden van mijn verblijf in Boedapest - Hongarije. Ik ga hier heen voor mijn studie en blijf 4 maanden in Boedapest.

Actief sinds 24 Jan. 2013
Verslag gelezen: 507
Totaal aantal bezoekers 15075

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2013 - 15 Augustus 2013

Zomervakantie

12 Juli 2013 - 21 Juli 2013

Zomervakantie

30 Januari 2013 - 20 Mei 2013

Boedapest

Landen bezocht: